F.A.Q.
Hoe kunnen we u helpen?
Gebruik van de stations
Moet ik de applicatie downloaden om een eDock te gebruiken?
Hoe parkeer ik mijn fiets of scooter?
Ga in de volgende volgorde te werk:
Pas de hoogte en de hoek van het slot handmatig aan om uw frame vast te zetten. Sluit het slot handmatig.
Bevestig het slot in de mobiele applicatie.
Een rood lampje bevestigt dat het slot veilig is.
Hoe laad ik mijn fiets of scooter op?
Een lader met verschillende hulpstukken wordt op elke sleuf aangesloten. U hoeft dus alleen maar de juiste tip te kiezen voor uw motor of scootermodel. Wij ondersteunen het opladen voor Bosch, Segway en Xiaomi.
Het opladen wordt alleen geactiveerd wanneer je het slot op je app hebt vergrendeld.
Hoe voltooi ik mijn parking?
Ontgrendel het slot via de mobiele applicatie.
Een groen licht bevestigt de beschikbaarheid van de locatie.
Wat betekent de kleurcodering van de LED's op de stations?
De kleur van de LED geeft de status van het slot aan:
Een groen licht betekent dat de sleuf vrij is.
Een rood licht betekent dat de ruimte bezet is.
Een blauw licht betekent dat de sleuf is gereserveerd.
Een niet brandend lampje betekent dat de sleuf in onderhoud is.
Kan ik parkeren zonder mijn fiets of scooter op te laden?
Ja, u kunt uw fiets of scooter komen vastzetten zonder gebruik te maken van de oplaadmogelijkheid. De eDock-stations zijn compatibel met niet-geëlektrificeerde fietsen en scooters.
Hoe weet ik of een zender betaald of gratis is?
Of een station al dan niet een belastbare status heeft, wordt aangegeven in de stationsinformatie op de aanvraag.
Als een station moet betalen, wordt de vergoeding aangegeven vóór de beveiliging. Indien aanvaard, wordt u gevraagd een betaalmethode met kredietkaart in te voeren om verder te gaan.
Hoe werken de betaalstations?
De vergoeding wordt u vóór de vastlegging meegedeeld. Indien aanvaard, wordt u gevraagd een betaalmethode met kredietkaart in te voeren om het gebruik voort te zetten.
Het parkeertarief wordt berekend op basis van het tijdstip van vastzetten, ongeacht of u uw fiets/trolley oplaadt of niet.
Moet ik het slot aan het einde van mijn gebruik handmatig sluiten?
Nee, het is niet nodig om het slot handmatig te sluiten. Als u dat doet, treedt na 15 seconden een automatisch ontgrendelingssysteem in werking en wordt het slot vrijgegeven.
Kenmerken van de toepassing
Hoe werkt de eigendomsoverdracht?
Dankzij de functie “Overdracht van eigendom” kunt u een vriend of familielid toestaan uw fiets of scooter voor u te ontgrendelen. Ideaal als u uw fiets/scooter niet zelf kunt ophalen of als u hem wilt lenen zonder naar het station te hoeven gaan.
Ga hiervoor naar het parkeergedeelte “🅿️” in het app-menu onderaan het scherm.
U ziet uw huidige locatie in gebruik. Klik op “Eigendomsoverdracht” en kies vervolgens de persoon aan wie u de eigendomsoverdracht wilt sturen.
De persoon ontvangt een code die hij in de applicatie moet invoeren door te klikken op de menuknop rechtsboven en vervolgens op “Code invoeren“. Zodra de code is ingevoerd, wordt de persoon eigenaar van de locatie en kan hij het slot van het eDock ontgrendelen.
Hoe werkt de reservering?
Met de functie “Een plaats reserveren” kunt u een plaats bij een eDock-station voor een bepaalde tijd (variabel, afhankelijk van het station) veiligstellen. Ideaal om zeker te zijn van een plekje als je aankomt op de locatie!
Ga naar de toepassing en dan naar het station waarin u geïnteresseerd bent. Klik op een vrije ruimte en vervolgens op “Reserveren“.
De door u gereserveerde ruimte zal een blauw licht hebben. Alleen jij kunt het slot vergrendelen.
Moet ik een profiel aanmaken op de applicatie om toegang te krijgen tot de eDock stations?
Ja, u moet een profiel aanmaken op de applicatie om toegang te krijgen tot de eDock stations. Voor het reserveren van een locatie is een identificatie via het e-mailadres vereist dat aan uw account is gekoppeld.
Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?
Klik in de toepassing op “” rechtsonder in het scherm.
Op uw profiel klikt u op het potloodje rechtsboven.
Als u klaar bent met het bewerken van uw gegevens, klikt u nogmaals op de knop rechtsboven “✓“. Uw profiel is bijgewerkt!
Kan ik mijn parkeerhistorie opvragen om de fietsvergoeding van mijn werkgever te krijgen?
Om uw reisgeschiedenis op te vragen, klikt u op “Geschiedenis” in de menubalk. Druk vervolgens op de knop “Download” rechtsboven in het scherm.
Hoe kom ik bij het station?
Zodra u het station hebt gekozen waar u naartoe wilt, klikt u op het station uit de toepassing en vervolgens op “Bereken route“. U keert terug naar uw begeleidingsapplicatie.
Welke persoonlijke informatie verzamelt de applicatie?
Voor meer informatie over het beheer van uw persoonsgegevens kunt u de pdf raadplegen: DATA PRIVACY
Hoe sla ik mijn favoriete zenders op?
Met de functie “Favorieten” kunt u de stations waar u gewoonlijk komt opslaan zonder dat u ze op de kaart moet zoeken telkens wanneer u het programma opent.
Om uw favoriete zender op te slaan, klikt u gewoon op de gewenste zender en vervolgens op het hartje in de rechterbovenhoek.
U kunt dan snel uw favoriete zenders vinden door op het hartje te klikken in de menubalk onderaan uw scherm.
Ondersteuning
Hoe neem ik contact op met support?
- Ga naar de toepassing en klik in het menu op “een ticket openen“.
- Een andere mogelijkheid is om contact met ons op te nemen via de applicatiechat die toegankelijk is via het menu.
- Als u geen toegang heeft tot de applicatie, kunt u ons een e-mail sturen naar het volgende adres: support@edock.be
Wat gebeurt er als ik mijn fiets niet kan ophalen tijdens de openingsuren van het station?
Geen paniek. U kunt uw fiets nog steeds terugkrijgen, zelfs als het station gesloten is. Dit betekent alleen dat u een nieuwe ruimte niet buiten de openingstijden kunt gebruiken.
De status van het slot is niet veranderd, ik kan het niet ontgrendelen, wat kan ik doen?
Geen paniek. Probeer de ontgrendeling opnieuw te bevestigen op de app terwijl je het slot met je hand ontgrendelt.
Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met support.
Er is een stroomstoring, wat moet ik doen?
Wees ervan verzekerd dat de sloten vergrendeld blijven ondanks de stroomuitval. Als de stroom niet binnen een redelijke tijd terugkeert en u uw fiets of scooter moet ophalen, neem dan contact op met support voor handmatige ontgrendeling.
Wat als ik niet bij mijn telefoon kan (geen batterij, gestolen...) om mijn fiets of scooter terug te krijgen?
Neem contact op met ondersteuning via de website of stuur een e-mail naar support@edock.be. Zodra de identiteit van de gebruiker is geverifieerd, kan het ondersteuningsteam het slot op afstand of handmatig ter plaatse ontgrendelen.
Algemene vragen
Heb ik toegang tot alle eDock stations?
Nee, sommige stations zijn privé. De openbare of particuliere status van een station wordt aangegeven in de stationsinformatie op de aanvraag.
Het is ook mogelijk om in de toepassing alleen openbare stations op de kaart weer te geven met behulp van de filteroptie rechtsonder op de kaart.
Wat is een privé eDock?
Een privé station is een station dat alleen toegankelijk is voor bepaalde personen, bijvoorbeeld werknemers van een bedrijf. U kunt dit station niet gebruiken als u niet op de lijst van bevoegde personen staat.
Wat is een gedeelde locatie?
Een self-share ruimte is een ruimte waar een fiets of scooter beschikbaar is voor gebruikers.
Om de fiets terug te halen, moet het slot worden ontgrendeld en vervolgens vergrendeld om de fiets na gebruik terug te brengen. De fiets moet worden teruggebracht naar de exacte locatie waar u hem heeft opgehaald.
In dit geval is de LED in de sleuf groen als er een fiets beschikbaar is en rood als dat niet het geval is.